We zijn in de loop van 30 jaar van een klein postorderbedrijf uitgegroeid tot een internationale fashion retailer met wereldwijd 35 miljoen klanten.
We zijn 32 jaar oud, in 30 landen actief en hebben meer dan 3.000 medewerkers over de hele wereld. Over onze reis vanaf de eerste catalogus tot en met vandaag kun je hieronder meer lezen.
Op 21 mei 1986 wordt bonprix ingeschreven in het handelsregister. We starten in Duitsland met 10 medewerkers en een catalogus van 32 pagina's.
Op naar het buitenland: vanaf nu is bonprix ook in Frankrijk en Polen.
We breiden verder uit: ook Bella Italia bestelt nu bij ons.
Onder www.bonprix.de gaat onze eerste webshop online, het begin van onze digitalisering.
We openen onze eerste fashion store in Hamburg.
Een mijlpaal: we behalen een jaaromzet van 1 miljard DM.
België komt er als nieuwe markt bij.
In Griekenland, Nederland en Tsjechië wordt nu ook kleding van bonprix gedragen.
We openen webshops in Estland, Groot-Brittannië, Letland en Zwitserland.
Fashion van bonprix wordt nu ook in Luxemburg, Oostenrijk, Rusland en Slowakije besteld en gedragen.
Hongarije joins the bonprix-club.
We breiden uit naar Oekraïne.
We kopen de badmodeproducent Venus uit de VS en zijn daarmee ook op de Amerikaanse markt. Zweden krijgt zijn eigen bonprix webshop.
Roemenië wordt nieuwe bonprix-markt.
bonprix, it's me: onze nieuwe slogan, die het gevoel van ons merk verwoordt.
Onze eerste mobiele webshop voor smartphones en tablets start in Duitsland en wordt stap voor stap geïnternationaliseerd.
Brazilië en Kazachstan zijn nieuw in de bonprix-familie.
Ook in Noorwegen kan nu in een eigen bonprix webshop worden gewinkeld.
De eerste bonprix app wordt in Duitsland gelanceerd.