Het kan enige tijd duren voordat een geretourneerd artikel bij ons binnenkomt en verwerkt is. Hierdoor kan het gebeuren dat een retourzending nog niet op je rekeningoverzicht is verwerkt. Op een volgend rekeningoverzicht is dit wel te zien. Je ontvangt een e-mail van ons als we de geretourneerde artikelen hebben ontvangen. Zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat wij je mededeling dat je wilt herroepen hebben ontvangen, storten we het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen terug. Bij een compleet geretourneerde bestelling worden tevens de verzendkosten terugbetaald. (In dit geval berekenen we echter wanneer je gebruik maakt van onze retourservice, € 4,99 bij bestellingen die via een afhaalpunt zijn bezorgd of € 4,99 voor bestellingen die thuisbezorgd zijn.) Wij mogen echter wachten met terugbetalen totdat wij de artikelen hebben ontvangen, of totdat je hebt aangetoond dat je de artikelen hebt teruggestuurd.
Heb je tijdens het plaatsen van je bestelling met iDEAL, met je creditcard of met PayPal betaald en is er door het retour verwerken van de artikelen in onze administratie een tegoed ontstaan, dan storten wij dit op dezelfde wijze terug.
Als je nog facturen met een betalingsachterstand open hebt staan, storten wij niet terug. We verrekenen het bedrag dan met dit openstaande saldo. De status van je saldo kun je te allen tijde in Mijn bonprix onder „Mijn saldo“ zien.
Wanneer je een artikel terugstuurt, gaan wij ervan uit dat het artikel compleet is - en voor zover redelijkerwijs mogelijk - zich in de originele staat bevindt en in de originele fabrieksverpakking zit. Uitgangspunt is dat je een artikel hanteert/inspecteert zoals je dat in een winkel mag doen. Wanneer een artikel beschadigd is, kan bonprix een schadevergoeding in rekening brengen, zoals gesteld in de Algemene Verkoopvoorwaarden, artikel 7.