Als je kiest voor betaling na ontvangst, betaal je achteraf: binnen 14 dagen na ontvangst van je artikelen. Voordeel van deze betaalwijze is dat je pas betaalt als je weet dat je de bestelling wilt houden.
Aan betaling na ontvangst zijn € 0,90 transactiekosten verbonden.
De limiet bij betaling na ontvangst is € 250 (onder voorbehoud van onze financiële dienst). Indien je minder dan 6 maanden klant bent, is je limiet € 150.
Zo werkt het:
- Achteraf betalen kun je eenvoudig met iDEAL via Mijn bonprix.
- Als je niet internetbankiert, kun je het bedrag overmaken naar:
Rabobank Eersel
IBAN: NL30 RABO 0112 8313 70
BIC: RABONL2U
Vermeld als betalingskenmerk je klantnummer.
Zoals vele webshops voert bonprix met een externe partner Experian kredietwaardigheidscontroles uit. De overdracht van persoonsgegevens vindt vanzelfsprekend plaats met inachtneming van de wettelijke bepalingen. Meer informatie hierover vind je in ons Privacy Statement.
Kan ik altijd kiezen voor Betaling na ontvangst?
We willen online winkelen zo makkelijk en aangenaam mogelijk voor je maken. Daarom kun je bij ons je bestellingen meestal ook achteraf betalen.
Soms kan het echter gebeuren dat we je alleen andere betaalmethoden aanbieden. Zo kun je bijvoorbeeld in de volgende gevallen niet altijd voor achteraf betalen kiezen:
Ben je een nieuwe klant?
Dan kunnen we je in bepaalde gevallen vragen om een andere betaalmethode te gebruiken. Ook kan je limiet voor bestellingen met betaling na ontvangst lager liggen als je nog niet zo lang klant bij ons bent. Bovendien is de combinatie betaling na ontvangst en bezorging op een PostNL afhaalpunt bij je eerste bestelling niet altijd mogelijk, dit vooral om jou als klant te beschermen tegen bestelfraude.
Retourneer je heel veel?
Dan kan het soms ook gebeuren dat we je alleen andere betaalmethoden aanbieden. Natuurlijk willen we winkelen voor je zo aangenaam en makkelijk mogelijk maken. Daarbij hoort vanzelfsprekend ook het retourneren van artikelen. Wel willen we onnodig veel heen en weer sturen van artikelen beperken, vanuit een economisch én duurzaam standpunt. Net als onze producten en de productie daarvan willen we al onze processen zo duurzaam mogelijk maken. Bovendien kost de verwerking van retouren veel tijd en geld. Daarom willen we graag samen met onze klanten eraan werken om onnodig veel retourneren te voorkomen en vragen die kleine groep van klanten die het meest retourneert, om vooraf te betalen.
In deze groep kom je niet zomaar. We bekijken over een lange periode, hoeveel je retourneert in verhouding tot je complete bestellingen. En als je gedurende een lange tijd bijna alles terugstuurt, wat je hebt besteld, kan het zijn dat je niet meer van betaling na ontvangst gebruik kunt maken. Bestellen en betalen via andere betaalmethoden zoals iDEAL, creditcard en PayPal blijft wel altijd mogelijk.
Ook in enkele, andere gevallen kun je niet altijd achteraf betalen. Zoals alle webwinkels bekijken ook wij de kredietwaardigheid van onze klanten. Daarover kun je meer lezen in ons Privacy Statement onder c. Kredietwaardigheidschecks.